Quality Surf Clothing & Snowboard Outerwear Since 1969
Ett av de mest ikoniska surfmärkena som har inspirerat generationer.
Genom utveckling och innovation har Quiksilver levererat det bästa av de bästa till surfare överallt sedan 1969.
Vad som började som ett företag med rötterna i surf livsstil har utvecklats till ett inflytelserikt varumärke som ger hög kvalitet och mode för dem som söker prestanda och komfort i äventyrssportens värld.
Quiksilvers förlängning till skid- och snowboardkategorierna var en naturlig del av varumärkets tillväxt och vi fortsätter att vara ett av de ledande varumärkena även på snön.
På Quiksilver utvecklar vi produkter för att inspirera dig till en äventyrsökande livsstil.
Om du älskar att ta till vara på alla möjligheter som varje dag har att erbjuda, och letar upp äventyr och nya upplevelser, så är ROXY gjort för dig.
ROXY har sedan starten 1991 varit ett varumärke som inspirerat kvinnor till en aktiv livsstil och underlättat den med innovativa produkter.
Det som började som ett surfmärke, har utvecklats till ett globalt sportmärke som tillgodoser kvinnornas behov i de senaste trenderna inom mode, surf, bad och träning.
Medan surf fortfarande lever i kärnan i vår ROXY-stil, är vi välkända på bergen som ett innovativt Skid-snowboardmärke. ROXY är roligt, modernt och funktionellt.
Det är ingen tvekan om att DC Shoes är det bästa skateboard varumärket.
Grundat 1994 med en orädd inställning och ett innovativt sinne.
DC Shoes har fortsatt att utveckla skatestyle skor och kläder sedan dag ett. Vi är mer än bara ett streetwear-märke, vi är innovatörer av skate livsstil och kultur och arbetar ständigt för att hitta nya sätt att utveckla skateboarding genom nya produkter och mönster. Vi är passionerade för det vi gör inom skateboarding och vi spenderar lika mycket tid på våra skateboards som vi gör i designlabban så att vi alltid kan vara före trenderna när det gäller att veta vad skateboarders behöver för att kunna bli bäst i sin sport. DC Shoes är ett varumärke du kan lita på som gör de bästa produkterna för core skateboarding, streetstyle och actionsport.
Billabong är ett boardshort- och bikinimärke som är engagerat i surfingkulturens framkant. Billabong grundades 1973 i Australien av den visionära shapern och designern Gordon Merchant och är fokuserad på att dela den magiska känslan av surfing med alla. Den känslan kommer till liv i många former, från prisbelönta boardshorts och badkläder till ett gäng kulturbärande ambassadörer till ett arv av upplevelser från havet till bergen och bortom. Gordon såg ursprungligen en värld där surfare och surfinspirerade känns speciella - som om de är de lyckligaste människorna på planeten. Nu när varumärket distribuerad i mer än 100 länder över hela världen är Billabong fortfarande hängivet till sin ursprungliga vision - och gör den känslan av frihet ännu mer speciell i morgon.
Är grundat av PM Tenore.
RVCA är ett designdrivet actionsport varumärke som passar lika bra i en boutique som en actionsportbutik.
PM tenors tanke runt skapandet av varumärket var att skapa en plattform för RVCA inom konst, musik, mode och modern livstil.
Varumärket är skapat för att visa THE BALANCE OF THE OPOSITES i konst och fashion.
och hur de existerar tillsammans genom vatten, Olja, luft, land, förstörelse, konst, industrialisation, forskning, kaos, historia och framtid.
En av hans vision var att skapa ANP artist-network- program
ANP är en plattform för både kända och blivande artister en möjlighet för dem att utöva det de älskar mest av allt och för varumärket att ge tillbaka till artister. En artist är för RVCA en person som delar sitt skapande och sin creativitet med alla.
1992 Såddes Jonny Schillereff det första Elementfröet.
Vårt mål var enkelt, att vara det bästa vi kunde vara på det mest ärliga och etiska sättet som möjligt. Vi gick samman för att höja det vi alla verkligen tror på. Idag fortsätter vi att skapa konst, riktning och budskap på den ständiga vägen för att få framsteg till skateboard.
Vi är mer än ett företag, vi är en familj, alla på samma resa för tillväxten i oss själva, Element och allt som omger oss.-Johnny Schillereff, grundare
VÅR HISTORIA
VIND Vem skulle ha trott att en som kommer från en så turbulent bakgrund skulle kunna ha kraften i sig att kunna skapa att skapa Element. Ödet eller inte; Det krävde passion och uthållighet för att hitta sitt kall. Johnny Schillereff, en passionerad skateboardåkare sedan fyra års ålder, hade ingen lätt uppväxt. Efter flera år med utmanande tider, tog Johnny det medvetna beslutet att omforma sitt liv och göra något positivt med hans oöverträffade hängivenhet till
skateboard. Detta var när hans ”Elementalitet" började dyka upp och saker och ting skulle aldrig bli desamma.
VATTEN Den första formen av Element kom i form av ett litet samarbetsföretag från östkusten som kallas Underworld Element. Oftast kallad Underworld Företaget var inspirerat av hiphoprörelsen och använde en blandning av urbana stilar för att återspegla en rå och kontroversiell vibe. Underworlds huvudkontor i Atlanta ville underlätta för konst, musik och designers och kreativa individer. Strax efter starten började företaget med många utmaningar, verksamheten började kollapsa och dess ursprungliga besättning hade gått vidare.
ELD Johnny satt kvar med två val, antingen vända ett kämpande företag, eller överge projektet helt och starta något helt nytt. Han valde lite av båda och gick framåt med ordet Element. I hans ögon stod Element ensamt för något helt annat än det tidigare. Det var inte bara ett namnbyte, han skapade sin ikoniska trädlogotyp och byggde om företaget från grunden. Det negativa förvandlades till positivt och Element föddes. Genom hårt arbete, fantasi och beslutsamhet började trädet växa.
JORD Redan från dess ödmjuka början skapades Element av passion och ett oöverträffat engagemang för att göra en skillnad. Trädet fortsätter att växa medan det respekterar sina djupaste rötter som omfattar skateboard och livsstilen som omger det. Från teamåkare till ”advocates” och produkt till marknadsföring är Element ett varumärke vars uppdrag är att leda inte följa, och lämna ett intryck tillräckligt djupt, att det fortsätter att göra världen till en bättre plats